קמפוס הר"י מזמין אתכם/ן להתנסות בתוכנית החדשה לפיתוח מנהלות ומנהלים הייחודית לרופאות ולרופאים.
התוכנית תספק לכן/ם הזדמנות להבין טוב יותר את סגנון הניהול שלכם/ן,
לרכוש כלים יישומיים, ולפתח מיומנויות שיאפשרו לכם/ן להוביל את הארגון
בצורה אפקטיבית ובטוחה גם בתקופות מורכבות בארגוני בריאות.
המפגשים בקורס ישלבו הרצאות על תכני ידע עדכניים במדעי הניהול עם התנסות סדנאית.
התכנים יתמקדו בשלושה מימדים ניהול עצמי, ניהול אנשים וניהול צוותים.
העבודה התהליכית תאפשר יישום של הידע על אתגרים והתלבטויות שיביאו משתתפי הקורס למפגשים מהשטח.
ייחודה של התוכנית הוא בשילוב בין מודלים, תיאוריות ומחקר לבין כלים ניהוליים יישומיים.
שילוב זה מאפשר למשתתפים לא רק להעמיק בהבנת תפיסות ניהול ומנהיגות עכשוויות,
אלא גם לתרגל דרכי פעולה יישומיות שניתן להטמיע באופן מיידי בשגרת העבודה על אתגרים יומיומיים.
התוכנית תאפשר לכם/ן ליישם את הידע באופן מעשי, להבין את עצמכם ואת האחרים טוב יותר,
ולפתח פתרונות ניהוליים מותאמים לסיטואציות מגוונות, בניהול עצמי, ניהול 1:1 ובניהול צוותים.
מבנה הקורס:
קורס פרונטלי,
ניהול אקדמי:
ד"ר שושי חן
תאריך התחלה:
04.01.2026
מועד הקורס:
ינואר 2026
יש להתחבר לאתר על מנת לצפות בקורס (צד שמאל למעלה). אם אינך משתמש/ת מוכר/ת במערכות הר"י יש למלא את
הטופס >>
חשיבות התוכנית
+
-
משבר הקורונה ותקופת המלחמה הנוכחית ממחישים היטב את האתגרים הניהוליים בעולמנו, עד כמה הם הולכים ונעשים מורכבים ועד כמה נדרשת חשיבה מחודשת על מנהיגות וניהול. במשך שנים תיאר את המציאות הזו מודל ותיק, בשם VUCA, שפותח בצבא האמריקאי. המודל מורכב מארבעה מימדים: תנודתיות (Volatility), אי־ודאות (Uncertainty), מורכבות (Complexity) ועמימות (Ambiguity). המודל שימש ארגונים רבים להבנת האתגרים בסביבה משתנה ולהכוונת ההתנהלות האסטרטגית שלהם. בעשור האחרון ובעיקר בעקבות הקורונה והאירועים של השנים האחרונות, פותח מודל נוסף שמבוסס על תובנות חדשות. המציאות הניהולית איננה רק תנודתית ועמומה אלא גם שברירית, חרדה, לא־ליניארית ולעיתים בלתי־נתפסת. תובנות אלו הובילו לבניית מודל עדכני יותר בשם BANI הוא כולל את מושג השבריריו (Brittle), המציין מערכות הנראות יציבות אך קורסות בפתאומיות; את החרדה (Anxious ) המבטאת תחושת לחץ מתמיד נוכח עודף מידע ושינויים מואצים; את אי־הליניאריות (Nonlinear) המתארת קשרים לא צפויים בין סיבה ותוצאה; ולבסוף את הבלתי־נתפס (Incomprehensible) שבו ריבוי נתונים ותופעות מקשה על הבנה מלאה. המשמעות הניהולית של מציאות זו היא שניהול אפקטיבי כיום מחייב לא רק ידע מקצועי אלא גם גמישות מחשבתית, מודעות עצמית וחוסן אישי.
מנהיגות בעולם של VUCA ושל BANI דורשת מהמנהלים וממנהלות להיות פרואקטיביים, להכיר את סגנון ההובלה והתקשורת שלהם ולפתח מערכות יחסים המאפשרות חוסן ויכולת הסתגלות מתמשכת.
תכני מפגשים
+
-
מפגש ראשון - ניהול מהו? תפיסת ניהול, סגנונות ניהול ומנהיגות.
תפקיד המנהל/ת בעידן הנוכחי, תוך חיבור לאתגרים הייחודיים של סביבת העבודה המשתנה ולמשמעות של מנהיגות בתקופה זו.
מפגש שני - דפוסים אישים : למידה על עצמכם, הכרות עם דפוסים אישים ופיתוח מודעות עצמית, שהיא קריטית להצלחה ניהולית. אבחון אישי באמצעות מודלים לתאוריות האישיות המאפשרים להבין את ההעדפות האישיות, דפוסי החשיבה והתקשורת, וכן כיצד להשתמש בתובנות אלו לניהול עצמי, ניהול אחד על אחד וניהול צוותים בצורה אפקטיבית יותר.
מפגשים שלישי ורביעי - הנושאים המרכזיים ייבחרו על-ידי המשתתפים מתוך מגוון נושאים רלוונטיים כמו : הנעת עובדים/ות, מתן משוב אפקטיבי, ניהול שיחה קשה, ניהול ממשקים, הובלת צוות (כולל בניית צוות, ניהול ישיבות), מנטורינג/חניכה,
כניסה לתפקיד חדש, ניהול שינוי ועוד. מתן הבחירה מאפשר להתאים את התוכנית לצרכים המעשיים של הקבוצה, ובכך להבטיח שהלמידה תהיה משמעותית ורלוונטית. ההחלטה על הנושאים תתקבל בהתאם לבחירת הרוב.
מפגש חמישי - חלק בחירה : נושא שיבחר על ידי המשתתפים
סיום וסגירה - כולל הצגת תפיסת ניהול אישית
על המנחה
+
-
ד"ר שושי חן חברת סגל בכיר בפקולטה לניהול ע"ש קולר ויועצת ארגונית המלווה מנהלים/ות, הנהלות וארגונים. עוסקת בבנייה הנחייה וליווי תהליכי פיתוח ולמידה של מנהלים/ות והנהלות בכירות ובייעוץ אישי למנהלים/ות בכניסה לתפקיד ובמהלך התפקיד. עוסקת במחקר בתחומים של פסיכולוגיה חיובית, חוסן ולמידה בארגון. מרצה בארגונים בנושאים של: מנהיגות, ניהול, פסיכולוגיה חיובית ולמידת מנהלים/ות.
מידע נוסף
+
-
הקורס יתקיים במשרדי הר"י, רח' ז'בוטינסקי 35 ר"ג, מגדל התאומים 2, קומה 11 (חניה חינם בחניון המגדלים)
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר במייל
[email protected]סמוך למועד תחילת הקורס תשלח תזכורת ותפתח קבוצת ווטצאפ.
בסיום הקורס תוענק תעודת השתתפות בקורס (נדרשת נוכחות של לפחות 80% ).