לתוכן מרכזי
  • כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • פיתוח מנהלים

    המפגשים בקורס ישלבו הרצאות על תכני ידע עדכניים במדעי הניהול עם התנסות סדנאית. התכנים יתמקדו בתחומי הפסיכולוגיה הארגונית, ניהול המשאב האנושי, ניהול צוותים, מנהיגות, וגישות מערכתיות. העבודה התהליכית בעזרת מודל LEAD וכלי CBT יאפשרו יישום של הידע על אתגרים והתלבטויות שיביאו משתתפי הקורס למפגשים מהשטח.

     

     

    שם היחידה: קמפוס הר"י
    מבנה הקורס: קורס פרונטלי,
    ניהול אקדמי: פרופ' אורן קפלן
    תאריך התחלה: 01.05.2024
    מועד הקורס: מאי 2024
    סיום הקורס מקנה תעודת הכשרה
    00 שניות
    :
    00 דקות
    :
    00 שעות
    :
    00 ימים

    לסגירת ההרשמה לקורס

    תעריפים + -

    חברי הר"י

    ₪1500
    מומחים, רופאי שיניים, רופאים כלליים

    לא חברי הר"י

    ₪2025
    מומחים, רופאי שיניים, רופאים כלליים
    משבר הקורונה ותקופת המלחמה הנוכחית ממחישים את האתגרים הניהוליים בעולמנו ועד כמה הם הופכים למורכבים. אתגרים אלו אופיינו על ידי הצבא האמריקאי במונח "VUCA" לפני כ-20 שנה:
    Volatility – תנודתיות - קצב שינויים גבוה בסביבה
    Uncertainty - אי וודאות - לא ברור מה יילד יום, מה יקרה הלאה
    Complexity – מורכבות – קיימים גורמי מפתח מרובים בקבלת החלטות
    Ambiguity – עמימות - חוסר בהירות לגבי מה שמתרחש כעת
    ארגונים רבים אימצו מאז את ה-VUCA לתיאור ואפיון ההתנהלות האסטרטגית שלהם עם הסביבה. ניהול אפקטיבי בסביבת VUCA מצריך מנהיגות והתנהלות שאינה רק פונקציונאלית. מדובר באתגרים הדורשים מהמנהל גישה פרואקטיבית בשילוב עם מודעות רבה יותר לסביבה ובעיקר לעצמו: לחוזקותיו, לסגנון המנהיגות והתקשורת שלו, לאופי מערכות היחסים שהוא יוצר, לדפוסי החשיבה, ואף ל"צללים" המכבידים על צעדיו – כישורים פסיכולוגיים שלא היו חלק מסט הכלים הניהוליים שהוכשרנו אליהם בעבר.
    במהלך הקורס יפתחו המשתתפים ידע ותובנות לגבי:
    1.סגנון הניהול, ההתנהלות, ההובלה והמנהיגות שמאפיינים אותם
    2.חוזקות ויכולות אישיות שמקדמות את מטרותיהם
    3."תכונות צל" אשר חוסמות את האפקטיביות שלהם כמנהלים
    4.התנאים שנדרשים לניהול עצמי, ומה נדרש לשיפור האפקטיביות הניהולית
    5.כיצד ניתן להגיע לניהול אפקטיבי של עובדים וצוות
    6.בניית מערכות יחסים של אמון ותמיכה עם קבוצת העמיתים
    7.התמודדות עם ממונים, הנהלה בכירה ומערכות ארגוניות גדולות
    לאורך כל הקורס יושם דגש על התנסות ותרגול הכלים והמיומנויות הניהוליות שילמדו בעזרת שלושת הצירים של הקורס: מודל ה LEAD, כלי ה-CBT, וידע המבוסס על פסיכולוגיה ארגונית ומשאבי אנוש.
    מודל העבודה המרכזי בקורס מכונה L.E.A.D - והוא מבוסס על ארבעת המיומנויות להן נדרש המנהל בכדי להגיב לכאוס, ואף לנצלו ביצירתיות לזיהוי הזדמנויות ומימושם בפתרונות יישומיים : הקשבה (Listening), ביצוע (Execution), ניתוח (Analysis), וחזון (Dreaming). משתתפי הקורס יערכו אבחון עצמי לסגנון המנהיגות והניהול שלהם בעזרת מודל LEAD ויוכלו לבחון אסטרטגיות לפיתוח אישי (וארגוני) שיעצימו את אופן התמודדותם עם מצבי VUCA בחייהם המקצועיים.
    כלי מרכזי נוסף בקורס מגיע מעולמות ה-Cognitive) CBT Behavioral-Therapy). ניהול הוא אפיק התנהגותי שמושפע רבות מסגנון החשיבה שלנו. למשל, לכולנו נטייה לפרש אירועים וחוויות בעולם על סמך אמונות-בסיס וסכמות שיצרנו. בכדי לאפשר למשתתפים הטמעה ויישום של תובנות הקורס לעולם הרפואי והניהולי, נלמד מספר כלים מעולם ה-CBT לפיתוח תקשורת וביצועיים ניהוליים אפקטיביים יותר. מודלים כאלה (לדוגמה, מודל ה-DTR Dysfunctional Thoughts Record) מאפשרים לפתח מודעות רבה יותר למניעים ולהתנהגות אנושית, שלנו ושל הסובבים אותנו. בעזרתם נערוך ניתוח של סיטואציות ודילמות ניהוליות, ונבין את משמעות תהליכי החשיבה, הרגש, וההתנהגות הניהולית. תובנות אלו עשויות לשפר ולפתח, הן מיומנויות ניהול אפקטיביות יותר, והן מיומנויות הקשבה והבנה טובים יותר להתמודדות עם עובדים, עמיתים, מנהלים ומטופלים, וכמובן עם האנשים הקרובים לנו באופן כללי.
    המפגשים ישלבו הרצאות על תכני ידע עדכניים במדעי הניהול עם התנסות סדנאית. התכנים יתמקדו בתחומי הפסיכולוגיה הארגונית, ניהול המשאב האנושי, ניהול צוותים, מנהיגות, וגישות מערכתיות. העבודה התהליכית בעזרת מודל LEAD וכלי CBT יאפשרו יישום של הידע על אתגרים והתלבטויות שיביאו משתתפי הקורס למפגשים מהשטח.
    הקורס מיועד לרופאים בתפקידי ניהול החשים את אתגרי ה-VUCA במערכות בהן הם פועלים ומעוניינים לרכוש כלים שיעזרו להם לפתח מיומנויות LEAD בניהול, ורופאים שמכוונים/מיועדים לתפקיד ניהולי.

    פרופ' אורן קפלן, פסיכולוג קליני, כלכלן ויזם חברתי, מתמחה בהפרעות חרדה, טראומה וחוסן. יועץ ומלמד בהר"י בתחומים אלה.

    מחלוצי הפסיכולוגיה החיובית בישראל, הקים ב-2008 בלהב הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, את תכנית הלימודים הראשונה בעולם לפסיכולוגיה חיובית בניהול, אותה מוביל עד היום.

    בעל חמישה תארים אקדמיים ורשיונות משרד הבריאות לפסיכולוגיה קלינית ולהיפנוזה. פרסם מאמרים מחקריים רבים בחו"ל ובישראל על יישומים של פסיכולוגיה ברפואה, יזמות, ניהול, וחינוך. בעבר הרחוק יותר עסק במחקרי שוק ובסקרים פנים-ארגוניים. בין היתר ניהל את סקרי העובדים של חברת סלקום וחברות נוספות. פרסם בגלובס את הספר הראשון בישראל על מחקרי שוק ומחבר שותף לספר "הכלכלה החברתית החדשה בישראל". היה חבר הסגל האקדמי של המכללה למינהל במשך 30 שנה שבשיאן הקים וניהל תכנית MBA המתמחה בפסיכולוגיה עסקית, כיהן כדיקן ביה"ס למינהל עסקים הגדול בישראל ולאחר מכן כנשיא המכללה למינהל. כיום יועץ ומרצה להנהלות בכירות על חוסן ופסיכולוגיה חיובית ועוסק בפסיכותרפיה.

    הקורס יתקיים במשרדי הר"י, רח' ז'בוטינסקי 35 ר"ג, מגדל התאומים 2, קומה 11

    לפרטים ניתן ליצור קשר במייל  [email protected]
    לשאלות ובירורים : עינה - 054-2519195

    סמוך למועד תחילת הקורס תשלח תזכורת ותפתח קבוצת ווטצאפ. 

    בסיום הקורס תוענק תעודת השתתפות בקורס (נדרשת נוכחות של לפחות 80% ).

    מפגשים + -
    תאריך
    שם המפגש
    שעה
    01.05.2024
    מפגש במשרדי הר"י
    16:00-20:00
    08.05.2024
    מפגש במשרדי הר"י
    16:00-20:00
    22.05.2024
    מפגש במשרדי הר"י
    16:00-20:00
    29.05.2024
    מפגש במשרדי הר"י
    16:00-20:00
    05.06.2024
    מפגש במשרדי הר"י
    16:00-20:00

    לצפייה בקטעים מהקורס:

    פרומו לקורס - פרופ' אורן קפלן
    • נושאי הקורסים ו/או מועדם ו/או הפורמט שלהם נתונים לשינויים לפי צרכיה של הר"י ו/או המשתתפים בהם, והר"י תהיה רשאית לבטל ו/או לשנות את נושאי ו/או מועדי ו/או מיקומיהם, במתן הודעה למשתתפי הקורסים.
    • כל מידע ותוכן המופיע בבית הספר המקוון ו/או בקורסים המוצעים על ידי ההסתדרות הרפואית נועד להשכלה בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי או משפטי. יישום התכנים הנלמדים הינו באחריות המלאה של הלומד ואין ההסתדרות הרפואית בישראל אחראית בין באופן ישיר או עקיף לתוכן המתפרסם והנלמד ולכל נזק או אובדן שעלול להיגרם ללומד או לכל צד שלישי בעקבות שימוש בתוכן. כל החלטה או פעולה שתעשה בהסתמך על התכנים, הם לחלוטין באחריות הבלעדית של הלומד.
    • מספר המקומות מוגבל