• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • מה תרצו למצוא?

        תפקידי צוות שעת חירום במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה

        הרפואה | כרך 165

        חוברת 10, דצמבר 2025
        עמ׳ 662-667

        • ענת גונן, ג'ילברט סבג, מוטי קליין, אביב אוחנה, שלומי קודש

        תקציר

        מטרת מאמר זה היא לתאר את פעילות צוות שעת החירום הפועל בבית החולים בזמן שגרה, בממשק המעבר בין שגרה לחירום ובמהלכו. מרכז רפואי סורוקה חווה שני אירועים משמעותיים בשנים של מלחמת חרבות ברזל: (1) אירועי 7.10.23 היו אירוע מגה-אר"נ שבו טופלו מעל 600 נפגעים תוך 36 שעות ובוצע ויסות שניוני הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל; (2) פגיעת טיל בליסטי איראני בבניין אשפוז כירורגי במבצע "עם כלביא" ב-19.6.2025. במהלך ניהול האירוע הלכה למעשה ועל פי פקודות קבע לחירום (פקל"ים) ורשימות סדר פעולות (סדפ"ים), יושמו באתרי החירום השונים בשלושה קבועי זמן: זיהוי אירוע מאוד חריג, הכרזה על אר"נ ופריסת אתרי טיפול מתאימים לאורך האירוע שארך כיומיים. האירוע נוהל על ידי מטה החירום של המרכז הרפואי. הפקת לקחים לאחר תחקור קריטית להבנת האירוע, לשיתוף בידע ובמסקנות שהופקו בתחום ניהול שעת חירום כולל אירוע מגה-אר"נ. לדוגמה: זיהוי הצורך בשני אתרי חירום נוספים שהוכנסו לפק"ל ולסד"פ, והדגשת חשיבות הלימוד של עולם ושפת 'שעת חירום' וכיצד היא משפיעה במעגלים השונים.

        הבהרה משפטית: כל נושא המופיע באתר זה נועד להשכלה בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי או משפטי. אין הר"י אחראית לתוכן המתפרסם באתר זה ולכל נזק שעלול להיגרם. כל הזכויות על המידע באתר שייכות להסתדרות הרפואית בישראל. מדיניות פרטיות
        כתובתנו: ז'בוטינסקי 35 רמת גן, בניין התאומים 2 קומות 10-11, ת.ד. 3566, מיקוד 5213604. טלפון: 03-6100444, פקס: 03-5753303
        עדכנו את מדיניות הפרטיות באתר ההסתדרות הרפואית בישראל. השינויים נועדו להבטיח שקיפות מלאה, לשקף את מטרות השימוש במידע ולהגן על המידע שלכם/ן. מוזמנים/ות לקרוא את המדיניות המעודכנת כאן. בהמשך שימוש באתר ובשירותי ההסתדרות הרפואית בישראל, אתם/ן מאשרים/ות את הסכמתכם/ן למדיניות החדשה.