• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • אל לנו להתרגל לעוד ועוד מקרים של אלימות במערכת הבריאות

    כך יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, על התקרית האלימה בביה"ח הדסה

    17.05.2022
    אל לנו להתרגל לעוד ועוד מקרים של אלימות במערכת הבריאות

    יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הביע הבוקר 17.5.2022 זעזוע עמוק ושאט נפש מהתקרית האלימה והחמורה שהתרחשה אמש בבית החולים הדסה הר הצופים. "אל לנו להתרגל לעוד ועוד מקרים של אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו מזמן למגפה של ממש. לא נסכים לעולם שהצוותים הרפואיים יהיו להפקר. אני חוזר ודורש מממשלת ישראל לפעול באופן מידי למיגור התופעה המבישה והמסוכנת הזו".

     

    לדברי פרופ' ציון חגי, ההסתדרות הרפואית שבה ודרשה הן מהממשלה הקודמת והן מהממשלה הנוכחית, גם באמצעות פניות אישיות לראש הממשלה נפתלי בנט, ליישם לאלתר שורה של צעדים אפקטיביים שכבר הומלצו בעבר על ידי ועדות מקצועיות ואף אומצו פורמלית על ידי הממשלה. בראש ובראשונה מדובר בהצבת נקודות שיטור בכל חדרי המיון בישראל, חיזוק מערכי האבטחה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות, ושינוי חקיקה – זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

     

    "אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום על אירועים אלימים מסוג זה שהתרחש אמש בהדסה", אמר פרופ' ציון חגי. "הרופאים והרופאות, האחים והאחיות, הם שליחי ציבור שעושים לילות כימים למען בריאות הציבור – לא ניתן שהמציאות העגומה תהפוך אותם לשק חבטות", הוא הוסיף.

     

    באירוע שהתרחש אמש, עשרות בני משפחה של מטופל אשר הגיע לבית החולים במצב קריטי, התפרצו באופן אלים אל היחידה לטיפול נמרץ מיד לאחר קבלת ההודעה על מותו. הם החלו להתפרע במקום, להשליך חפצים ולהכות את אנשי הצוות הרפואי.