• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • יו"ר הר"י הביע התנגדות נחרצת להצעות האוצר בחוק ההסדרים בישיבה מיוחדת שכונסה ב-10.8.2021

    11.08.2021

    יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, בתום ישיבה מיוחדת שכינס ביום ג' 10.8.2021: ההסתדרות הרפואית לא תקבל בשום אופן את הפקרת חיי החולים, כפי שנגזרת מהתכניות השונות שמוצעות בשעות האחרונות".*

    פרופ' ציון חגי הסביר כי ההצעות ולפיהן על בתי החולים להיערך לקליטת 2,500 חולים נוספים מבלי להתאים את מצבת כוח האדם המתחייבת, הן בבחינת אסון. "הגיע הזמן שיבינו כי מיטות אשפוז הן לא רק ברזלים - הן חייבות להגיע עם מלוא הצוותים הרפואיים וכוחות העזר הנלווים להם, אחרת אנחנו מוסיפים מיטות אבל מפקירים חולים".

    פרופ' ציון חגי תקף גם את ההצעה לנתב עד 1,000 חולים קשים לאשפוז ביתי, בהשגחה חלקית של רופאים צבאיים שיערכו ביקורי בית. "אשפוז ביתי הוא אמצעי מבורך, אבל הוא מתאים רק לחלק מסוים מאוד מהמקרים ובטח לא לחולים קשים. זו אחיזת עיניים מסוכנת שעלולה לעלות לנו ביוקר".

    פרופ' ציון חגי מבהיר כי הוא שותף למאמצים למצוא פתרונות שיפחיתו את הצורך בסגרים, אולם "לא יעלה על הדעת שהרצון למנוע סגר יהפוך לחזות הכל ואף בכל מחיר - לרבות מחיר כבד בחיי אדם. לא ניתן יד לדבר הזה, עד כדי נקיטה בצעדים ארגוניים מיידיים".

    פרופ' ציון חגי הדגיש כי יש לאפשר למנהלי בתי החולים לגייס את כל כוח האדם הפוטנציאלי תוך חופש כלכלי מלא, ואין לכבול את ידיהם בעניין. " לא נאפשר הורדה של הסטנדרט הרפואי רק בגלל שמישהו בממשלה לא רוצה להכניס את היד לכיס".

    עוד הדגיש פרופ' ציון חגי כי מחלקות האשפוז בבתי החולים נמצאות כבר עכשיו בתפוסה של 120%-140% ללא קשר לקורונה, וכי הצוותים הרפואיים מתוחים עד הקצה. "עלינו לגייס עוד רופאים ורופאות, עוד אחים ואחיות, ולעשות זאת בלי קיצורי דרך ובלי פתרונות מחוררים לחודש-חודשיים. המערכת זקוקה לכוח אדם רפואי כמו אוויר לנשימה והצורך הזה לא עומד להתפוגג בקרוב".