• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • לכבוד ראש ממשלת ישראל

    ביטול עילת הסבירות – פגיעה אנושה במערכת הבריאות

    18.07.2023

    נכבדי,

    בחודשים האחרונים אני מוצא עצמי פעם אחר פעם קורא, שלא לומר מפציר באדוני, לעצור את הקרע בעם. הממשלה בראשותך שועטת לעבר חקיקה חד צדדית למרות כל האזהרות והתחינות, שהושמעו בין היתר על ידי הרופאות והרופאים בישראל שהתריעו וממשיכים להתריע מפני שינויים מרחיקי לכת ללא הסכמה רחבה בציבור. גם בימים האחרונים חזרנו וביקשנו לאמץ את ידו המושטת של נשיא המדינה, אולם לצערי הרב נותרת בסרבנותך.

    בימים האחרונים קיימנו התייעצויות עם שורה ארוכה של משפטנים, לרבות התומכים בצמצום עילת הסבירות; כולם הביעו תמימות דעים כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית תהווה פגיעה אנושה במערכת הבריאות. כמי ששימש בעצמו כשר הבריאות, אתה ודאי יודע היטב במערכת הבריאות יש לדרג הפוליטי סמכויות מקצועיות רבות ביותר כגון – מינוי פסיכיאטר מחוזי, מינוי של רופא מחוזי ועוד שורה של מינויים במערכת הבריאות וכן הסמכות לקבל שורה של החלטות משמעותיות כמו החלטה על מחלה מדבקת/מגיפה, סגירת מרפאות ובתי חולים, הפרטת שירותים ועוד. החרגת הדרג הפוליטי מעילת הסבירות פירושה חוסר בקרה על החלטות בלתי סבירות ולמינויים בלתי סבירים בעליל. המשמעות היא שמערכת הבריאות עלולה לצעוד עשרות שנים אחורה. אדוני, בשבוע הבא נציין את תשעה באב, ואני באמת ובתמים חרד לעתידנו כאן.

    יש לנו מספיק אויבים מבחוץ – אל לנו להרוס את הבית מבפנים. בשם הרופאות והרופאים, אני קורא לך להסיר את האיום שמרחף מעל מערכת הבריאות ומעל החברה הישראלית כולה. בהיעדר כל סימן להקפאת החקיקה החד צדדית ולחידוש ההידברות, וללא כל ביטחונות שיבטיחו כי מערכת הבריאות לא תיפגע ממהלכי הממשלה, אנו נאלצים להודיע על שביתת אזהרה בת שעתיים שתתקיים מחר (ד') בכל מערכת הבריאות הציבורית. כולנו תקווה כי לא נאלץ להשתמש בצעדים נוספים וחריפים יותר בהמשך.

    בברכה, פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל

    העתקים:
    ח"כ משה ארבל, שר הבריאות
    מר משה בר סימן טוב, מנכל משרד הבריאות
    סגני יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל
    חברי מזכירות ההסתדרות הרפואית בישראל
    מנהלי בתי חולים
    גב' אורלי וינשטיין, ראש חטיבת בי"ח בכללית
    מר רן סער, יו"ר דירקטוריון מכבי שירותי בריאות
    מר יוחנן לוקר, יו"ר דירקטוריון שירותי בריאות כללית
    עו"ד לאה ופנר, מנכל ההסתדרות הרפואית

    למכתב המלא