• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • "גם רופאים רוצים לעבוד פחות שעות"

    כך יו"ר הר"י בוועידת ישראל לעסקים

    27.10.2022

    פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, אמר בשיחה בנושא קידום מעמד הרופא והצוותים הרפואיים עם רן רזניק, כתב הבריאות של ישראל היום, כי "נצטרך הסכם שכר שיהווה רפורמה בעבודת הרופא. יש שינוי חברתי בכל מה שקשור לשעות עבודה, וגם הרופאים רוצים לעבוד פחות, מתמחים ומומחים".

     

    "כירוגים צריכים לקבל הכשרה לפי מספר ניתוחים, ושם יהיה קשה לקצר תורנויות. רוב הרופאים נוטים לא לקצר בתחום הזה. במקצועות הפנימיים כולנו רוצים לקצר. אבל כמה לקצר ואיך? צריך להתחשב במחסור בכח אדם, בעיקר בפריפריה שם יש תקנים לא מאויישים". אם הקיצור יחל במרכז, אומר פרום' ציון חגי, תהיה פגיעה חזקה עוד יותר בפריפריה.

     

    בכל זאת, הוא אומר, "אנחנו מאמינים שנוכל להוביל מהלך גם לשינוי שעות העבודה של המומחים וגם של המתמחים. אנחנו מייצגים את כולם וחושבים על כל הסקטורים ואיך לשפר את תנאי עבודתם. שיהיה להם זמן לבלות עם המשפחה".

     

    עוד ציין פרופ' ציון חגי כי רופאים באירופה עובדים פחות שעות ומשתכרים שכר דומה, מול עלות מחיה נמוכה יותר, עוד אלמנט ששוחק את מצבת כוח האדם המקומית.

     

    פרופ' ציון חגי תומך במתן שכר גבוה לרופאים מומחים כדי שישארו רק בבתי החולים הציבוריים. הוא ציין גם כי: "היום אין פער בשכר בין מנהל יחידה למנהלי מחלקה ולכן רבים לא רוצים להיות מנהלי מחלקות, ולטפל באדמיניסטרציה ופוליטיקה פנימית. לכן הם מסתפקים בלהיות מנהל יחידה. וזה צריך להשתנות". כמו כן הוא תומך בשימוש בתשתיות של בתי החולים הציבוריים כשר"פ בשעות אחר הצהריים. "אסור שציוד של בית חולים יעבוד פחות מ-24 שעות ביממה".

     

    אבל גם אם הציוד עובד 24 שעות ביממה, זה לא כל כך עוזר כשמדובר בציוד מיושן. "התשתיות בבתי החולים בארץ לא מתקדמות, ועם הצפיפות המשמעות היא זיהומים וסיבוכים. בתי החולים, ובעיקר הפסיכיאטריים, הם בושה למדינת ישראל".

     

    לקריאת הכתבה המלאה בגלובס