• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • נציגי המתמחים בהר"י: "מתווה פופוליסטי ומנותק"

    ההתנגדות למתווה ניתנה במסיבת עיתונאים ב-29.3

    29.03.2022
     נציגי המתמחים בהר"י: "מתווה פופוליסטי ומנותק"

    שלושה ימים לפני כניסת מתווה קיצור שעות העבודה לתוקף, ארגון המתמחים בהסתדרות הרפואית ערך הבוקר מסיבת עיתונאים והביע את התנגדותו למתווה ההרסני למתמחים ולמערכת הבריאות.

     

    מזכ״לית ההסתדרות הרפואית, עו"ד לאה ופנר, הציגה את המשמעויות הכלכליות ההרסניות של המתווה: ״כדי לאפשר לרופא מתמחה בפריפריה לעשות פחות מ-6 תורנויות - נצטרך אלפי תקנים נוספים. המתמחים יאבדו עד  6000 שקלים משכרם. על כל אלף שקל שירד, המתמחים יאבדו 180 אלף שקל בפנסיה. מדובר באובדן של חצי מיליון שקל לאורך השנים״.

     

    יו״ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר: ״ ״אנחנו נמצאים פה כהבעת סולידריות של כל הרופאים בישראל במתמחים. המתווה המנותק של משרד הבריאות יפגע באיכות החיים ובפרנסה של המתמחים והוא איננו ישים. 3 ימים לפני יישום המתווה לא נקלט אפילו רופא אחד. זה מתווה של מנותקים שפוגע בשכר במתמחים באופן דרמטי, פוגע בהכשרת המתמחים וכופה עליהם לעבוד כל סוף שבוע. אנחנו לא נאפשר את זה״.

     

    מזכיר ארגון המתמחים של הר״י, ד״ר עומרי כהן: ״אנחנו תומכים בקיצור התורנויות, אבל לא נסכים לקיצוץ שכר בכפייה, בפגיעה בכפייה בפנסיה, בהתמחות ובחיי המשפחה של המתמחים - כל זאת עבור מתווה פוליטי ופופוליסטי. מנסים לכפות עלינו המתמחים לעבוד בשלושה מתוך ארבעה סופי שבוע בחודש. המתווה הזה לא ישים ולא יקרה - לא גויס אפילו מתמחה אחד. ב-1 באפריל לא יקרה כלום.  המתווה של הורביץ הוא מתווה של מנותקים. פוגע בהתמחות, פוגע בשכר, ופוגע במערכת הבריאות הציבורית בעיקר בפריפריה.

     

    ״יש על מה לדבר ועם מי לדבר - אנחנו קוראים לשר הבריאות להיכנס איתנו למו״מ מידי ולהגיע להסדר אחר שאפשר יהיה להכיל אותו על כל המתמחים בישראל. אין סיכוי שאנחנו ניגרר למלחמת מתמחים. כולנו באותה סירה. שר הבריאות רוצה שאנחנו נריב - אנחנו נעשה את זה בשיתוף פעולה ובמו״מ ונביא מתווה טוב יותר״.

     

    סגנית יו״ר ארגון המתמחים, ד״ר ניצן עטייה: ״צריך לקצר את התורנויות, אבל במתווה נכון. אנחנו מייצגים 90 אחוז מהמתמחים בישראל. מי שרוצה לנהל מו״מ מוזמן ליצור קשר איתנו. עוד בפגישה הראשונה שלנו עם הורוביץ הבהרנו שלא נאפשר פגיעה בשכר שלנו. הסיבה היחידה להוריד את השכר זה אם רוצים לקבור את מערכת הבריאות״.

     

    ד״ר נעמה מימון, מתמחה בגניקולוגיה מבית חולים זיו: ״המתמחים בשטח מזועזעים מהמתווה הזה שיוצר לנו בעיות הרבה יותר גדולות, שכר נמוך ומחסור גדול יותר ברופאים. מישהו יכול להבין מה עושה לחיי המתמחה קיצוץ של 6,000 שקל מהשכר? זה לקחת לנו בכפייה את המשכנתה, את המעון לילדים״.

     

    יו״ר ארגון המתמחים, ד״ר ליאה כהנוב: ״אף אחד לא יסכים לעבוד 3 סופי שבוע בחודש. גם ככה 400 שעות בחודש אנחנו מבלים בבתי חולים. המתווה הזה לא ישים לא ריאלי ולא יכול לקרות. אנחנו קוראים לשר הבריאות לשבת איתנו למו״מ ולהגיע למתווה שיהיה מוסכם על המתמחים״

     

    סגן יו״ר הר״י, ד״ר אריה ביטרמן:  ״יש לי שני בנים רופאים מתמחים, אני גם לא רוצה שהם יעבדו 26 שעות, אבל המתווה צריך להיות הגיוני ולא להרוס את מערכת הבריאות״.