• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • "מתווה קיצור התורנויות לא ייכנס לתוקף במועד"

    פרופ' ציון חגי במסגרת ועידת "האנשים של המדינה" 

    23.03.2022
    "מתווה קיצור התורנויות לא ייכנס לתוקף במועד"

    כך לדברי פרופ' ציון חגי במסגרת ועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות"

    מתווה קיצור התורנויות של הרופאים המתמחים אמור לצאת לפועל בעוד שבועיים, ב-1 באפריל. "במועד הזה אמור להיכנס לתוקף המתווה שמשרד הבריאות המליץ עליו", אומר פרופ' חגי, "אבל הוא לא יכול להיות מיושם כל עוד לא נותנים תקנים לבתי החולים. אי אפשר בתוך עשרה ימים להכשיר רופאים לתורנויות, כך שהמתווה הזה לא יכול להיות מיושם במועד".

     

    "ההסתדרות הרפואית תומכת בקיצור התורניות במקצועות שהוחלט עליהם על ידי הוועדה העליונה שההסתדרות הרפואית הקימה, כי אנחנו מאמינים שאנחנו חיים בתקופה אחרת: המתמחים שלנו רוצים איכות חיים, שזה לגיטימי לגמרי, וזמן פנוי למשפחה. אנחנו חושבים שבהחלט צריך לקצר את התורניות במקצועות מסוימים תוך שימור רמת השכר של המתמחים, אבל המתווה שנקבע על ידי משרד הבריאות לוקה בכמה בעיות. ראשית, לא ניתן אף תקן לעשרת בתי החולים שבפריפריה. כדי ליישם את המתווה; חייבים תקנים, כי מספר התורניות עולה. גם ככה בפריפריה עושים תשע תורניות, ואם לא ייתנו תקנים, המתמחים יעשו 11. הם לא יהיו כמעט במחלקה ולא ילמדו כלום. מעבר לזה, לפי המתווה יצטרך המתמחה לעבוד כמעט כל סופשבוע. אנחנו חושבים שהמתווה לא ישים. צריך לחשוב על מתווה הרבה יותר אנושי שנותן למתמחים גם איכות חיים".

     

    "יש לנו את פורום המתמחים שלנו, ו-90% מהמתמחים נמצאים בהסתדרות הרפואית. הם איתנו, ואנחנו פועלים יחד איתם כדי להביא מתווה ישים, שלא יפגע באיכות החיים שלהם ובהשתכרות שלהם".

     

    לקריאת הכתבה המלאה בYNET