• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • "הצבת שוטרים ומאבטחים במוסדות הרפואיים"

    יו"ר הר"י בפניה למנכ"ל משרד הבריאות

    01.02.2022
    "הצבת שוטרים ומאבטחים במוסדות הרפואיים"

    כידוע, ביום 24.1.2022 הכריזה ההסתדרות הרפואית בישראל על סכסוך עבודה קיבוצי עקב האלימות הגואה כנגד הרופאים והצוותים הרפואיים במוסדות הרפואיים, בכללם בתי החולים הכללים, בתי החולים הפסיכיאטריים ובמרפאות הקהילה, הכל כפי שפורט בהודעה שנשלחה בעניין זה.

    על מנת שניתן יהיה לפתור את המחלקות ולייתר הליכים ארגוניים כלשהם, נודה על זימונה בהקדם של ישיבה משותפת בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, נציגי משרד האוצר, נציבות שירות המדינה  והר"י.

    במסגרת הניסיון לליבון המחלוקות יש לדון, בין היתר, בחובת המעסיקים לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים, בדרכים למניעת האלימות כנגד הרופאים כמו גם בטיפול במקרי אלימות, וכן בעומסי העבודה המוטלים על כתפי הרופאים, אשר לא אחת גורמים לפגיעה בשירות הרפואי הניתן למטופלים ומובילים להפגנת אלימות מצידם.

    כפי שפורט בהודעה על סכסוך העבודה הקיבוצי, חוזר משרד הבריאות מיום 16.2.2020 בקשר למניעה ולהתמודדות עם תופעות האלימות במערכת הבריאות, לא יושם כלל ועיקר ולא הוקצו המשאבים הנדרשים להגנה על הרופאים מפני האלימות ולקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים.

    כך למשל, בבתי החולים הפסיכיאטריים יש צורך אמיתי בהתאמת התקינה במיונים, ביחידות ההשהיה ובטיפול היום, לשם הפחתת העומסים וכפועל יוצא הפחתת האלימות המשתוללת שם (כעולה ממסקנות הועדה בראשות פרופ' מור יוסף, בשנים האחרונות קיימת עליית משמעותית באירועי האלימות בבתי החולים הפסיכיאטרים ורובם ככולם של הצוותים הרפואיים שם היו נתונים לגילויי אלימות).

    כך למשל, יש צורך בהצבת שוטרים ומאבטחים במוסדות הרפואיים, בנקיטה באמצעי ענישה משמעותיים כנגד הגורמים האלימים, הצבת מצלמות נקיטה בהליכים משפטיים ועוד כהנה וכהנה פעולות המתחייבות מחוזר משרד הבריאות.

    יישום חוזר משרד הבריאות והמלצות ועדת פרופ' שלמה מור יוסף, הכרחיים וחיוניים ביותר על מנת למגר את האלימות כנגד הרופאים והצוותים הרפואיים.

    אשר על כן, וכאמור נודה לזימונה של ישיבה בנושא שבנדון בהקדם האפשרי לפתרון הסוגייה, על מנת שניתן יהיה להבטיח לרופאים סביבת עבודה בטוחה ולהמנע מצעדים ארגוניים.