• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • צעד ראשון והיסטורי בדרך למהפכה בשעות העבודה של הרופאים והרופאות

    ההסתדרות הרפואית תנהל מו"מ עם משרדי הכלכלה, הבריאות והאוצר ותתעקש על כך שהדברים יעוגנו בהסכמים קיבוציים ברורים ומחייבים

    07.10.2021
    צעד ראשון והיסטורי בדרך למהפכה בשעות העבודה של הרופאים והרופאות

    יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מברך על צעד ראשון והיסטורי בדרך למהפכה בשעות העבודה של הרופאים והרופאות, שהושג בהסכמה בין שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לשר הבריאות ניצן הורוביץ: "כבר לפני למעלה משנה הוצאנו מהתחנה יחד עם פורום המתמחים את הרכבת של קיצור התורנויות, והיום היא רושמת התקדמות חשובה ומשמעותית קדימה".

    פרופ' ציון חגי הדגיש: "התוספת של 30 מיליון שקלים היא חשובה ומבורכת, וכך גם ההבטחה שהרפורמה תיושם רק לאחר איוש התקנים הנוספים ומבלי לפגוע בתנאי העבודה והשכר - זאת בהתאם למתווה שהציעה הוועדה הבלתי תלויה שהקמנו לפני כשנה וחצי. אולם, כדי להגשים את השאיפה של כולנו להרחיב את מודל הקיצור לכלל בתי החולים בארץ ולמקצועות רפואיים נוספים, יש להקצות משאבים גדולים בהרבה ולאמץ את מכלול הצעדים עליהם המליצה הוועדה".

    לדברי פרופ' ציון חגי, "מאז כניסתי לתפקיד הבטחתי להוביל מהפכה במתכונת עבודת הרופאים בדגש על הרופאים הצעירים, אולם גם הבטחתי לעשות זאת בצורה אחראית ומושכלת, תוך הבטחת איכות הטיפול וההכשרה הרפואית. אנחנו הראשונים שמעוניינים לשפר עוד יותר את התנאים של הרופאים והרופאות, יחד עם זאת אנחנו מוכרחים גם להביט תמיד על מכלול השיקולים ולבצע את האיזונים הדרושים. כעת הכדור עובר לידי המדינה שחייבת להקצות גם בשנים הבאות את מלוא המשאבים הדרושים כדי שהמהלך יתרחב על הצד הטוב והאחראי ביותר. 

    ההסתדרות הרפואית תנהל מו"מ עם משרדי הכלכלה, הבריאות והאוצר ותתעקש על כך שהדברים יעוגנו בהסכמים קיבוציים ברורים ומחייבים, ויוקצו המשאבים הדרושים. יש לנו כעת חצי שנה לעבוד יחד על הפרטים, ולפתור את הבעיות שעוד נותרו פתוחות, בדגש על ענייני התקנים, השכר וההכשרה הרפואית, וכמובן שמספר התורנויות לא יעלה על 6 בחודש. לא נאפשר בשום אופן להותיר את בתי החולים עם הנחיות חדשות, בלי תקציבים ותקנים חדשים הדרושים בהתאם".