• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • יו"ר הר"י, פרופ' ציון חגי: "אני קורא לראש הממשלה להתעורר ולהתערב במשבר של בתי החולים הציבוריים – אתם מפקירים את חיי אזרחי ישראל ובריאותם!"

    בישיבת חירום של ועדת הבריאות בראשותה של ח"כ עידית סילמן, קרא פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, להתערבותו האישית והמיידית של ראש הממשלה, ליישום מלוא ההסכמות וההבטחות התקציביות לבתי החולים הציבוריים לאלתר.

    01.09.2021
    יו"ר הר"י, פרופ' ציון חגי: "אני קורא לראש הממשלה להתעורר ולהתערב במשבר של בתי החולים הציבוריים – אתם מפקירים את חיי אזרחי ישראל ובריאותם!"

    בוועדה טענו מנהלי בתיה"ח הציבוריים כי בגלל המשבר התקציבי, "ספקים מסרבים להעביר להם תרופות ומנות דם". פרופ' ציון חגי הוסיף: "ישראל מובילה בתחלואה ובתמותה אל מול העולם. לא יעלה על הדעת שדווקא בעת הזו, מפקירים שבעה בתי חולים בישראל שנאלצים להתמודד מחד עם מגפה עולמית ומנגד עם מלחמת הישרדות כלכלית."

    ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) עומדת לצד בתי החולים הציבוריים במחאתם החריפה והזועקת נגד מדיניות הייבוש התקציבי שבה נוקטת הממשלה אל מול בתי החולים שבבעלותה. מדיניות זו, שמתבטאת באי העברה של 410 מיליון שקלים מתוך תקציב כולל שהוקצה לבתי החולים הציבוריים בסך של 960 מיליון שקלים – פוגעת ביכולת הניהול השוטפת של בתי החולים, וביכולת שלהם לשלם לספקים, שמפסיקים מצידם להעביר אספקת ציוד חירום רפואי לבתי החולים הללו.

    עקב המצב הזה, בתי החולים הציבוריים עובדים במתכונת חירום, והר"י תומכת תמיכה מלאה במאבקם הנחוש של מנהלי בתי החולים אל מול הממשלה בעניין זה.

    בדיון שנערך בימים האחרונים בוועדת הבריאות של הכנסת, בראשותה של יו"ר הקואליציה בכנסת, ח"כ עידית סילמן (ימינה), תיארו מנהלי בתי החולים הציבוריים את הקריסה ביכולתם לתת שירות רפואי הולם הן לחולי הקורונה והן ליתר החולים המגיעים אליהם, כאשר אמרו כי "ספקים לא מוכנים להעביר תרופות ומנות דם אלינו, כי אין לנו איך לשלם להם".

    אם לא די בכך, הממשלה לא האריכה כ-600 תקנים של רופאים שנוספו למערכת בזמן גלי הקורונה הקודמים, ובכך העומס על הרופאים בכלל מערכת הבריאות הציבורית גדל, במיוחד בגל הקורונה הנוכחי.

    על המצב העגום של הרופאים, בתי החולים הציבוריים ומערכת הבריאות הציבורית בכללותה, אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "מדובר בהפקרה של אזרחי ישראל ובריאותם. אסור לנו לטאטא את זה מתחת לשטיח. אנחנו בעיצומה של מגפת הקורונה. ישראל מובילה בתחלואה ובתמותה אל מול העולם. מעל 700 חולים קשים, מעל 150 מונשמים ומעל 220 חולים במצב קריטי – נכון ל-31 לאוגוסט.

    "בתי החולים הגדולים סופגים את זה, הבינוניים והקטנים קורסים. איפה המצפון של מנהיגנו שמתעלמים במשך שבועיים משבעה בתי חולים? שיטת התקצוב היא לקויה, חייבים לעבוד לטווח הארוך ולא לשים פלסטר על המערכת. יש מחסור ברופאים ובמיטות אשפוז ואני קורא לרה"מ להתערב ולפתור את המשבר מיד. צריך להתעורר".