• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • במיוחד בזמן המשבר הבריאותי החמור בהיסטוריה – הר"י נותנת גב לרופאים

    נוכח משבר הקורונה המתמשך ומצוקת מערכת הבריאות אומרת מנכ"ל הר"י, עו"ד לאה ופנר: "יותר מתמיד, רק איגוד מקצועי חזק של רופאי ישראל יכול לקדם את הרופאים ואת הרפואה במדינה. רופאים ורופאות הנמצאים בחזית המאבק בקורונה קורסים תחת הנטל והעומס, ואנחנו כאן כדי לתת להם גב"

     

    30.08.2021

    ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) היא הארגון היציג של רופאי ישראל, המוכר בחוק כמייצגת של כלל הרופאים במערכת הבריאות הציבורית במדינה, אל מול המעסיקים והמדינה.

    דווקא בזמן המשבר הבריאותי החמור ביותר שידעה ישראל, הלוא הוא משבר הקורונה, ונוכח מצוקת התקציבים והתקנים במערכת הבריאות הציבורית עליה נופלת עיקר המעמסה של המאבק במגיפיה, מדגישים בהסתדרות הרפואית את חשיבות היותה הארגון היציג של רופאי ישראל. הר"י, שנ וסדה לפני למעלה מ -100 שנה, בשנת 1912 ליתר דיוק, הובילה כבר מתקופת היישוב שלפני קום המדינה, וביתר שאת אחרי הקמתה, הן את המאבק לזכויות הרופאים במערכת הציבורית, והן את המאבק של זכות הרופאים במגזר הפרטי לקיים את הפרקטיקה הרפואית הפרטית בישראל, אל מול מגמות של הלאמת השירות הרפואי בישראל.

    בנוסף, הר"י, בשונה מהסתדרויות מקצועיות אחרות בישראל, אינה עוסקת רק בזכויות עובדים ותנאי העסקה, אלא מקדמת מחקר רפואי, כולל פרסומים יזומים מטעמה בנושאי מחקר רפואיים, הפצת הרצאות שונות של רופאים וקידום של חוקרים ומחקרים בתחומים רפואיים שונים.

    כעת ניצבת מערכת הבריאות בישראל בפני אתגר הקורונה, המותח עד קצה גבול היכולת והמשאבים את היכולות של מערכת הבריאות הציבורית בישראל, תוך שחיקה גוברת והולכת של צוותים רפואיים הן בבתי החולים והן בקופות החולים השונות, ואף הרעת תנאיהם עקב המשמרות הארוכות והיעדר תגמול מתאים למאמציהם.

    במציאות זו, אומרים בהר"י, יש חשיבות מיוחדת להתאגדות הרופאים תחת כנפי ארגון יציג חזק אחד.

    עו"ד לאה ופנר, מנכ"ל הר"י: "אנחנו עומדים על המשמר של זכויות הרופאים במערכת הציבורית והפרטית, יותר מתמיד, דווקא בשעת משבר קשה זו. רופאים ורופאות הנמצאים בחזית המאבק בקורונה קורסים תחת הנטל והעומס, ואנחנו כאן כדי לתת להם גב. רק איגוד מקצועי חזק של רופאי ישראל יכול לקדם את הרופאים ואת הרפואה במדינה אל מול מי שמבקש 'לייבש' את מערכת הבריאות".