• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • אל: שר הבריאות ושר האוצר

    קו ישיר מחבר בין תכנית התקציב הרב שנתית להצעת חוק ההסדרים של הממשלה: הרעבת מערכת הבריאות הציבורית ושחיקת תקציביה.

    29.07.2021

    מאז התפרצות הקורונה, מגפה של פעם במאה שנים, מערכת הבריאות הישראלית הפכה מושא להשתאות מצד מדינות וארגוני בריאות בעולם כולו. על אף המחסור הכבד בכוח אדם ולמרות מגבלות התקציב והתשתיות, הצליחו הצוותים הרפואיים להתמודד עם נגיף מתעתע בזכות התגייסות יוצאת דופן, חשיבה מחוץ לקופסה ומסירות אין קץ.

    בכל אותה תקופה, בצד אירועי הצדעה והוקרה לפועלנו, חווינו לצערנו צעדים כוחניים ומנוכרים מצד הדרג המקצועי במשרד האוצר – לרבות דרישה לניכוי ימי מחלה מאנשי צוות רפואי שנכנסו לבידוד כתוצאה מחשיפה לנגיף הקורונה במהלך עבודתם. צעדים אלה פגעו בראש ובראשונה בציבור החולים. על כן שמחנו מאוד על קווי היסוד שהממשלה החדשה בחרה לאמץ, המונים שורה של צעדים חשובים וקונקרטיים לחיזוק מערכת הבריאות וההון האנושי שמרכיב אותה. שמחנו גם על הצהרותיך האחרונות, שלפיהן לא יהיו מהלכים בחוק ההסדרים ללא הסכמת המשרדים והגורמים הרלוונטיים.

    על רקע דברים אלה, נדהמנו לגלות כי בטיוטת חוק ההסדרים הנוכחית, מופיעים שורה של סעיפים שמהווים פגיעה אנושה ובלתי מידתית בציבור כולו. כך למשל, האוצר מסכן את מערכת הבריאות הציבורית באמצעות כוונתו להטיל היטל על שרותי השב"ן ושרותים פרטיים תחת הכותרת "חיזוק הרפואה הציבורית" – הטלת מס צריכת שרותי רפואה על %80 מהציבור שיש לו שב"ן או ביטוח/ים, תמנע משכבות הביניים והאוכלוסייה החלשה הגעה לשרותים רפואיים נדרשים בזמן ותעמיס על המערכת הציבורית שאינה זוכה לכלל תמיכה בהצעת המחליטים – עד כדי הבאה לקריסתה.

    לקריאת המכתב המלא