• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • מה תרצו למצוא?

        מה קרה לשביעות הרצון מהאישפוז בבתי-החולים הכלליים בין השנים 1993-1995?

        הרפואה | כרך

        חוברת 1, מרס 1998
        עמ׳

        • איילת ברג ודן יובל

        תקציר

        Patient Satisfaction with Care in Acute-Care Hospitals

         

        Ayelet Berg, Dan Yuval

         

        JDC-Brookdale Institute of Gerontology and Human Development, Jerusalem

         

        Patient satisfaction with the hospitalization process is an important element in the measurement of quality of care. Information from a survey of patients' experiences could therefore help hospitals improve their service, and provide decision-makers with relevant information. We present the findings of a study of some 4,500 patients, aged 18+, released from hospitals in the fall of 1993 and of 1995 from the wards of 9 acute care hospitals, psychiatric and geriatric wards excluded. Self-administered questionnaires were sent and returned by mail, with an overall response rate of 82%.

         

        Despite the many changes in Israel's health system in general and its hospital system in particular, and the social and demographic changes between those 2 periods, patient satisfaction remained constant. Of those discharged from medical or surgical wards, 70% were satisfied to a "great" or "very great" extent with their hospital experience. There was improvement in most areas of hospitalization in the course of the 2 years. The greatest improvement was with regard to admission, nursing staff, hotel services, in patient satisfaction food and supplies. On the other hand there was deterioration in visiting conditions and hours. Satisfaction with physicians, nurses and hotel services had the strongest links with general satisfaction.

        הבהרה משפטית: כל נושא המופיע באתר זה נועד להשכלה בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי או משפטי. אין הר"י אחראית לתוכן המתפרסם באתר זה ולכל נזק שעלול להיגרם. כל הזכויות על המידע באתר שייכות להסתדרות הרפואית בישראל. מדיניות פרטיות
        כתובתנו: ז'בוטינסקי 35 רמת גן, בניין התאומים 2 קומות 10-11, ת.ד. 3566, מיקוד 5213604. טלפון: 03-6100444, פקס: 03-5753303