• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • למען הרופאות והרופאים ולטובת הרפואה

    מה תרצו למצוא?

    10.2015 - מסירת בשורה מרה דרך הטלפון דואר או מייל


    לישיבה הוזמנו פרופ' יעקב סוסנה, יו"ר האיגוד הרדיולוגי וד"ר מיכל גינדי, מנהלת מערך הדימות באסותא.

    פרופ' סוסנה הציג את הבעייתיות במסירת בשורה מרה דרך הטלפון, דואר או מייל, במיוחד לאור פרסום החלטת ביהמ"ש העליון בתיק שהתנהל בדיוק באותו הנושא. הבעיה של מסירת מידע רלוונטית לתחומים רבים ונכון להיום התשובות נשלחות למספר גורמים במקביל.

    ד"ר גינדי ביקשה לציין כי במקום עבודתה היה דיון סוער בעקבות טענות שהופנו כלפי הרופאים שעליהם מוטלת האחריות.

    רוב חברי הלשכה לאתיקה סברו כי יש לכבד את האוטונומיה של המטופל, אולם עמדו על החשיבות של תיווך התוצאות ומתן הסבר נאות. על הרופא חלה האחריות להסביר למטופל את משמעות תוצאות הבדיקה ולהכין אותו לבשורה המרה.

    מצ"ב נייר העמדה תשובות דימות – המידע לרופא, לחולה, לשניהם?