• אתרי הר"י
  • התחבר/י

    כניסה לחשבון שלי

עמוד בית יום ה, 20.02.20

טיפים והכוונה לתאום ציפיות עם ספק קידום דיגיטלי

במהלך עובדתנו עם רופאים עולה שוב ושוב נושא קידום דיגיטלי והבאת מטופלים לקליניקה תוך התמקדות בפעולות רפואיות מועדפות

יותר מפחות, מרגישים הרופאים חוסר אונים לאור העובדה שאין להם כל דרך למדוד עלות אל מול תועלת ולהעריך את איכות המוצר, את איכות השירות ואת התועלת אשר נצמחת להם

על רקע המגמה הלא פוסקת בה עולם המטופלים ודרכי הגישה אליו וממנו מתרכזים  בעולם הדיגיטלי וחשיבות הנושא על רקע גובה הגלים הרגולטוריים שהרופאים נדרשים ללמוד לשחות בהם בשנתיים האחרונות, בחרנו להקדיש רשימה זו לנושא.

 אנו ממליצים לערוך הסכם קידום אתר מפורט, למעשה תאום ציפיות בכתב על מנת למנוע פערי צפיות בעתיד.

ברשימה להלן אתייחס לנקודות חשובות בהסכם.

 

  1. בטרם התקשרות עם ספק כלשהו מומלץ לערוך עבודת הכנה קצרה הכוללת:
  • הגדרת  קהלי יעד מדויקת - מיהם המטופלים הסובלים מהבעיות בהם הרופא מתמקד - פרופיל משתמש: גיל, מין,מגזר, גנטיקה, נטיות, וכדומה. ירידה לפרטים פירושו קהל מפולח
  • רשימה התחלתית של מילות מפתח/ביטויי חיפוש
  • רשימת מתחרים
  • רמת ציפיות של כמות מטופלים אשר אנו מקווים שיגיעו בחודש כתוצאה מההסכם
  1. פירוט השירותים המוצעים כגון:
  • הקמת אתר:
  • באילו טכנולוגיות נבנה האתר (עדכניות,שכיחות - ככל  שמחר נעבור לספק אחר)
  • אתר רספונסיבי - אתר גמיש שמגיב ומתאים את עצמו אוטומטית לכל סוגי המסכים הנצפים
  • התאמת האתר, מבנהו ותכניו לקידום בהתאם לדרישות גוגל וכיוצב.
  • ממשק משתמש ידידותי
  • ממשק ניהול ידידותי - על מנת שיתאפשר לך לנהל את התכנים באתר באופן עצמאי
  • המלצה על מבנה אתר אופטימלי
  • מחקר מילות מפתח או ביטויים מתאימים והמלצה על מועדפים
  • מחקר אתרים מתחרים
  • קישורים פנימה והחוצה מהאתר
  • רישום במדריכים מקוונים (directories).
  • כתיבה שיווקית - ככל שתבחרו להעלות לאתר רשימות/מאמרים משלכם (מאוד מומלץ), ותדרשו לגורם אשר יערוך את החומר.
  1. מצגים והתחייבויות
  • מועד תחילת תוצאות - על פי רוב חולף פרק זמן לא קצר בין מועד תחילת העבודה ועד תחילת יצירת תוצאות - חשוב לתחום פרק זמן זה.
  • תוצאות קידום - יש להגדיר מה נחשב בגדר מטרה/הצלחה של תוצאות הקידום – מיקום בתוצאות חיפוש, כמות כניסות לאתר.
  • דוחות תקופתיים – עריכת דיווחים שוטפים על ביצוע עבודה והתקדמות בדירוג. יש להגדיר אילו דוחות נקבל מדי חודש.
  • לגבי קידום אורגני - פירוט פעולות שנעשו כמו מספר המאמרים שנכתבו, מילות חיפוש שקודמו בהתאם למה שסוכם בהסכם.
  • קידום ממומן - דוחות סטטיסטיים
  • התאמות הנדרשות מעת לעת לאור שינויים טכנולוגיים כגון עדכוני אלגוריתם במנועי החיפוש
  • הגבלת אחריות בעניין נזקים לצדדים שלישיים  בגין הפרת זכויות יוצרים או חוק הספאם
  • סיום התקשרות - האם כל אחד מהצדדים יכול להודיע בכתב תוך זמן סביר מראש על סיום ההתקשרות, מה עולה בגורל כספים ששולמו אך טרם סופקה הסחורה/השירות

האם הפרת חוזה מאפשרת סיום התקשרות – יש לציין בחוזה מה הם סעיפים מהותיים לצורך כך

  • תקופת התקשרות מינימאלית ומה קורה אם לא עומדים בתקופת ההתקשרות המינימאלי, ככל שנעשה תשלום מראש.
  • מה קורה בסיום ההתקשרות בין הצדדים
    • החומרים והתוצרים עוברים ללקוח – פירוט מה עובר ואיך ועל חשבון מי.
    • דומיין – הדומיין עובר להיות על שם הלקוח.
    • העברת קבצי המקור של בניית האתר – על מנת שתוכל לקחת את האתר לכל ספק חדש.
    • אחסון האתר – ככל שהאחסון נעשה גם הוא אצל הספק.
    • תכנים – כל התכנים נשארים שלך מבחינת קניין רוחני ונותן השירותים לא ייעשה בהם שימוש חוזר ו/או נוסף ללא אישור בכתב מצידך.
    • קישורים - חלק מהותי מקידום אתרים נובע מקישורים שהמקדם מציב באתרים חיצוניים המסייעים למיקומו של האתר המקודם, מה קורה עם אותם קישורים?

 

  1. מבנה התמורה וכנגד מה נעשה תשלום:
  • האם בגין כל מאמר או קישור?
  • האם בגין כל עליה במקומות החיפוש הרלוונטיים (תוצאות)?
  • האם בגין כל שעת עבודה?
  • האם בגין חלוף כל חודש?
  • האם תשלום גלובאלי?
     

חברים, אין ספק כי אנו אמורים להיות נוכחים במקום בו נמצאים המטופלים שלנו, במקום בו הם מחפשים מידע ופתרונות.

אחד מכלי השיווק החזקים ביותר הוא כתיבת מאמרים והמוצגים באתר. מאמר לא צריך להיות ארוך, אבל הוא צריך לספק מידע על היכולת שלך לפתור את הבעיה של הלקוח. המאמר צריך להתייחס לבעיה של המטופל והוא המטופל רוצה לברר אם יש לך יכולת וניסיון לפתור בעיות דומות לשלו.
 

הכותב, רו"ח ארז כהן ממשרד חגואל ושות' רואי חשבון המתמחה ברפואה עסקית

רפואה עסקית כוללת שירותי ראיית חשבון, ליווי פיננסי ופיתוח עסקי לרופאים

מאמר זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בתכנו יעוץ או חוות-דעת

הבהרה משפטית: כל מידע המופיע באתר זה נועד להשכלה בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי או משפטי. אין הר"י אחראית לתוכן המתפרסם באתר זה ולכל נזק שעלול להיגרם.
כל הזכויות על המידע באתר שייכות להסתדרות הרפואית בישראל. מדיניות פרטיות
כתובתנו: ז'בוטינסקי 35 רמת גן, בניין התאומים 2 ק-11, ת.ד. 3566, מיקוד 5213604. טלפון: 03-6100444 פקס: 03-5753303